Že budu muset vymyslet, jak dostat bagáž na kolo, mi bylo jasné už při výběru nového stroje, jakmile jsem viděl tvar zadní stavby a chybějící vývrty pro nosič.

Požadavek na možnost připevnit nějaký ten nosič na kolo vlastně prakticky určoval materiál rámu kola, protože jezdím na těžko. Experimentovat s tím, co vydrží karbon jsem fakt nechtěl a dobře míněným radám: „Dneska už jedině karbon..“ jsem nenaslouchal a zvolil hliník. Možná mi někdo spíše mohl šeptat: “Ocel..,stará dobrá ocel“…, ale to už je dražší sranda…, takže zpět k nosiči.

Nakonec jsem i na základě doporučení kamaráda pořídil nosič Thule Pack ‘n Pedal, a to rovnou s i doplňkem, bočním rámem.


Jaké byly mé požadavky:

nosnost min. 15 kg
kvalitní systém přichycení k rámu kola, aby to drželo i v terénu
možnost montáže bez nutnosti modifikace samotného kola

Obsah balení Thule Pack ‘n Pedal + boční rám

nosič
tři varianty chromových ramen s různou délkou
jeden klíček pro demontáž
boční rám na obě strany nosiče
rychloupínáky s objímkou


Zkušenosti:

Balení výrobku, provedení a použité materiály odpovídají vysokému standardu výrobce (a také ceně). Sestavení nosiče je otázkou chvilky a manuál prakticky není potřeba.

Nosič mi na kolo padl skvěle, když jsem zvolil prostřední délku chromových ramínek. Namontovat nosič na kolo je opravdu jednoduché a otázkou několika minut. Stačí si jen tak nějak vyměřit, jak má být nosič vysoko, a utáhnout 4 inbusy. Každý inbus utahuje jeden pásek, takže celý nosič prakticky drží na 4 bodech zadní stavby kola.

Pro demontáž je nutné použít přibalený klíček. Ten se zastrčí do malého otvoru nad válečkem, který otáčením inbusu nabaluje, a tedy utahuje pásek kolem zadní stavby a odblokuje pojistku, která umožní, aby se váleček otočil v protisměru utahování a pásek povolil.

Tohle mi přijde jako jediná slabina systému, trochu se s tím odblokováním vždy peru, a navíc klíček je pouze jeden.

Jak nosič na kole drží?

Jedním slovem skvěle. Jel jsem např. s cca 15 kg bagáže v poměrně těžkém terénu a ani se to nepohnulo. Nepostřehl jsem, že by nosič nějak deformoval zadní stavbu a ani jsem nezaznamenal žádné problémy se zadní kotoučovou brzdou, že by to nějak zvonilo apod.

Nosič mě opravdu příjemně překvapil. Popruhy se nepovolují a není je nutné průběžně dotahovat.

K nosiči jsem koupil také boční rám. Vozím stále své pravěké brašny Arsenal, které zasahují do prostoru po nosičem (někdy musím napsat, jak jsem od nic odešel a zase se k nim vrátil). Montáž bočního rámu je také velmi jednoduchá. Z nosiče se sundají koncovky podélných horních trubek, tam se rám přišroubuje. Ke konstrukci nosiče se rám přichytí pomocí takových dvou rychloupínáků. Všechno drží perfektně.

Další výhodou nosiče by měla být možnost montáže na přední vidlici, to jsem ale zatím nezkoušel.

Závěr je jednoznačný – koupil bych si nosič znovu, a to bez váhání.

Pokud to konstrukce a materiál zadní stavby kola dovolí, není podle mě lepší nosič. Když potřebujete na kolo dostat více než se vleze do podsedlové brašny a nemáte nějaký ten cestovatelský ocelový model kola, je to dobrá volba.